תמונה של מרציפן

עבודה בתור מלגזן – מהם הצעדים ומה חשוב לדעת?

תמונה של עבודה בתור מלגזן

שתפו את הפוסט

העבודה של מלגזנים במפעלים, מחסנים, מרכזי קמעונאות ועוד, משתנה בהתאם לצרכים הלוגיסטיים של כל בית עסק. רגע לפני שאתם מחפשים עבודה בתור מלגזנים, בואו נעבור על כל מה שצריך לדעת בנושא – המשיכו לקרוא כאן על מציאת עבודת מלגזן.  

אם אתם מעוניינים לעבור בתור מלגזנים, בשלב הראשון, חשוב לדעת איזה סוג רישיונות מלגזן צריך להוציא. בהקשר הזה של הדברים, מלגזנים צריכים לסיים קורס נהיגה על מלגזה הנקרא היתר 129. היתר זה, הניתן להוצאה החל מגיל 18, מאפשר לנהוג במלגזה עד 20 טון. עם זאת, אם יש לכם כרגע רישיון 03 (משא כבד), אתם כנראה תוכלו לקבל היתר מלגזה 130, שזהו היתר נהיגה על מלגזות ללא הגבלת משקל. יש לציין, החל מגיל 70, יש לחדש את רישיון המלגזה בכל 5 שנים. אם אתם מעוניינים לעבור את הקורס ולקבל היתר מלגזה, דעו כי הקורס יכלול את ההיבטים הבאים:

  • תאוריה: תאוריית נהיגה על מלגזה כוללת בעיקר את דרישות החוק בנושא. 
  • פיזיקה: מדובר על יסודות הפיזיקה בלבד, כדוגמת חוקי העמסת משקל וניוד חפצים. 
  • סוגי מלגזות: חלק זה של הקורס יכלול לימוד והכרה של כלל סוגי המלגזות בישראל. 
  • בטיחות: בטיחות בעת הפעלה של מלגזות על סוגיהן, לרבות מלגזות טלסקופיות. 
  • אחזקה: הקורס לא ילמד אתכם להיות מכונאי מלגזות, אבל כן יכלול מידע כללי על טיפול במלגזות. 

אודות המלגזן: מהם תחומי האחריות שלו?

בפועל, עבודתו של מלגזן מתמקדת בעיקר בשינוע סחורות, סידור פריטים כבדים, הערמת מוצרים וחפצים בגבהים (כמו למשל במחסנים שיש בהם מדפים מודולריים גבוהים מאוד) ועוד. בדרך כלל, דרוש מלגזן במפעלים או במרכזי קמעונאות, אתרי בנייה, מחסנים על סוגיהם ועוד. 

תחומי האחריות של מלגזן יכולים לכלול את הבאים:

  • סחורות: סידור ופריקה של סחורות כבדות מכל הסוגים, כאשר ברוב המקרים העבודה לא תהיה ידנית אלא באמצעות המלגזה בלבד. 
  • משאיות: העמסת סחורות וציוד על משאיות, לרבות משאיות אשר משומשות באתרי בנייה מסוגים שונים. 
  • נמל: ניתן למצוא מלגזנים בנמל אשדוד, חיפה ועכו וכולי, כולם עוסקים בהעמסה ופריקה של ציוד, כאשר במרבית המקרים העבודה תהיה כרוכה בהעמסת מכולות כבדות. כפועל יוצא מכך, עבודות אלו עשויות להצריך היתר 130 ללא הגבלת משקל. 
  • מלאי: מלגזנים עשויים לקחת חלק בניהול מלאי, בקרת מלאי ועוד. 

כפי שאנו מבינים מתחומי האחריות לעיל, סדר היום של מלגזנים משתנה בין עסק אחד לאחר. למשל, מלגזנים בנמל אשדוד או ברידינג יכולים לפתוח את הבוקר שלהם עם כוס קפה בחוף הים. באופן כללי, מלגזנים, בין אם עובדים בנמל, במחסן או במפעל מזון, יכולים להרוויח בין כ-11,000 – 13,500 ₪ ברוטו בחודש.  

לסיכום, כדאי למצוא עבודה בתור מלגזן?

בשורה התחתונה, מציאת עבודה כמלגזן יכולה להיות דרך מצוינת להרוויח משכורת אשר נחשבת בטווח הממוצע-גבוה בשוק התעסוקה בישראל. באופן כללי, למלגזנים יש ביקוש גבוה בשוק, ככה שסביר להניח שתמצאו שפע של הזדמנויות בחוץ. עם זאת, זו בטוח לא עבודה שמתאימה לכל אחד.

בסך הכול הכללי, העבודה היא בדרך כלל אינטנסיבית וגם לעיתים פיזית, אבל בבתי עסק רבים מעדיפים להפריד בין עבודת המלגזן לבין עבודה פיזית כמו העמסה ופריקה של ציוד. לכן, אם אתם שוקלים לעבוד בתחום, קודם כל, תבררו מה בדיוק כוללת העבודה, מהם תחומי האחריות הצפויים לכם בתור מלגזנים וכן הלאה. 

הירשמו לניוזלטר שלנו הישארו מעודכנים

פוסטים נוספים

רוצים לפרסם מאמר אצלנו?

שלחו לנו את המאמר המעודכן ונעלה אותו לאתר.